DOMÁCÍ HOSPIC

DOMÁCÍ HOSPIC

TŘI, o.p.s

Sokolská 584

257 22 Čerčany

domaci@hospic-cercany.cz 

 

734 435 033

PRO KOHO JE SLUŽBA URČENA

Pečujeme o nevyléčitelně nemocné pacienty všech věkových kategorií, kteří chtějí žít a dožít doma.

Základní podmínky přijetí do péče

  • nevyléčitelně nemocný je v konečné fázi svého onemocnění, má před sebou život v řádu několika týdnů či měsíců
  • pečující osoba musí být přítomná během celého dne
  • bydliště nemocného je do 30 km od Čerčan
  • informovaný svobodný souhlas nemocného 
  • schválení žádosti lékařem domácího hospice 

NÁŠ PŘÍSTUP

Vycházíme z přesvědčení, že pro člověka je nejlepší být na konci svého života doma v kruhu svých blízkých.

Zaměřujeme se na zlepšování kvality života pacientů s nevyléčitelnou nemocí a jejich rodin.

Respektujeme jedinečnost každého člověka.

Péči plánujeme společně s pacientem a rodinou. Jsme jejich oporou.

Tým DH je nemocnému a jeho rodině k dispozici 24 h, 7 dnů v týdnu.

JAK POŽÁDAT O SLUŽBU

Nejjednodušší je přijít osobně na sociální oddělení TŘI, o.p.s., Sokolská 584, Čerčany, kde Vám poradí a pomůžou s vyplněním všech potřebných dokumentů.

Vyplněné a podepsané dokumenty přineste osobně, nebo pošlete poštou na výše uvedenou adresu organizace, případně e-mailem: domaci@hospic-cercany.cz, či faxem: 317 700 903.

Poradit se s námi, jak postupovat, můžete přímo na telefonním čísle domácího hospice 734 435 033.

Informace Vám poskytne i Váš praktický lékař.

Léčba a péče vychází z konkrétních potřeb pacienta. Je zaměřená na mírnění potíží, které způsobuje základní onemocnění, tišení bolesti a emocionální podporu nemocného a jeho rodiny.

Nabízíme služby multidisciplinárního týmu, kde úzce spolupracují lékař, zdravotní sestra, sociální pracovník, psycholog a kaplan. Nabízíme tak komplexní odbornou péči.

K ošetřovatelské a lékařské péči nabízíme i zapůjčení kompenzační pomůcek (oxygenator, polohovací lůžko, invalidní vozík.)

V rámci péče je možnost využít i naších odlehčovacích terénních služeb (pomoc při osobní hygieně, či podávání..).

První návštěva v rodině proběhne, co v nejkratší době po předání žádosti od sociálního oddělení a schválením žádosti lékařem domácího hospice. Pacient a jeho rodina se seznámí se zdravotní sestrou, která jim představí celý tým domácího hospice a obeznámí je podrobně s průběhem péče.

  • Zdravotní sestra při první návštěvě
    • identifikuje pacientovy problémy, dohodne plán péče, zhodnotí potřebu kompenzačních pomůcek a poskytne rodině kontakt na půjčovnu.
    • provede komplexní vyšetření (změření fyziologických funkcí, glykémie, zjištění příjmu tekutin, jídla …)
    • v případě potřeby provede kompletní hygienu pacienta, převaz defektů, ošetření a proplach žilních vstupů
    • věnuje se prevenci dekubitů
    • aplikuje léky, injekce, náplasti.
    • poučí pacienta a rodinu ohledně léčby, aplikaci léku, polohování, hygieny, proplachu vstupů, výměny náplasti
    • doporučí vhodné zdravotnické prostředky pro péči o stomie, chronické rány a při inkontinenci.
    • soustředí se na kvalitu ošetřovatelské péče a symptomatickou léčbu, u které respektuje autonomii a volbu pacienta
    • založí dokumentaci, která zůstává v průběhu péče v rodině. Do dokumentace pravidelně u každé návštěvy zaznamenává průběh péče

Příjmová návštěva lékaře

  • probíhá v nejbližším možným termínu, nejpozději však do 24 hodin od přijetí pacienta do péče
  • další kontrolní návštěvy lékaře jsou plánovány v intervalech dvou týdnů, nebo vždy když je jeho přítomnost v rodině nevyhnutná

Průběh péče

  • četnost návštěv zdravotní sestry se odvíjí od aktuálního zdravotního stavu pacienta, standardně probíhá minimálně 2x týdně, v případě potřeby i vícekrát na den
  • telefonický kontakt je samozřejmostí 1x denně a dále dle potřeby pacienta a rodiny, rodina má k dispozici mobilní číslo na sestru ve službě
  • u každé další návštěvy sestra provádí ošetřovatelské úkony v souladu s aktuálním stavem pacienta, realizuje dohodnutý plán péče a provádí kontinuální hodnocení, aby při změně stavu provedla úpravu terapeutického režimu (pacient a rodina jsou o každé změně informováni)
  • zdravotní sestra opakovaně učí pacienta a pečujícího, jak zmírňovat symptomy nemoci
  • klademe důraz na potřebnou komunikaci s pacientem a rodinou,věnujeme čas naslouchání a obavám pacienta a jeho rodiny
  • zajišťujeme psychickou podporu pacienta a jeho rodiny, v případě potřeby poskytujeme krizovou intervenci, řešíme psychologické sociální a duchovní problémy
  • ve chvíli úmrtí (dle předchozí domluvy – je na rodině, jestli chce naši přítomnost) vyráží zdravotní sestra do rodiny, počká na ohledání zemřelého, po domluvě s rodinou pomáhá s pietní úpravou těla a kontaktováním pohřební služby, poskytne psychickou podporu pozůstalým

Nejste si jistí, zda potřebujete péči domácího hospice?

  • v rámci našich služeb Vám můžeme poskytnout podpůrně konzultační výjezd
  • zdravotní sestra vyjíždí do rodiny (na základě předchozí domluvy rodiny a sociálního pracovníka a po řádném schválení žádosti lékařem domácího hospice) a zhodnotí zdravotní stav pacienta
  • při akutní potřebě aplikace léčiv nebo ošetření sestra kontaktuje lékaře a se souhlasem pacienta (nebo pečujícího) a s podepsaným informovaným souhlasem, aplikuje léky a provede ošetřovatelský výkon dle ordinace lékaře
  • zdravotní sestra edukuje pacienta a rodinu v oblasti, kterou identifikuje v dané chvíli jako potřebnou (nebo o kterou si pacient či pečující zažádá), poskytne informace o dalších možnostech péče a léčby vhodné pro pacienta a jeho rodinu (např. domácí hospic, lůžkový hospic, domácí péče, sociální služby, půjčovna pomůcek), poskytne kontakty na praktického lékaře, onkologa, atd.
  • služba je zpoplatněná: sestra 400 Kč, lékař 800 Kč, doprava 9,50 Kč/km

Od 1.5.2018 je péče domácího hospice pro klienty VZP zdarma. Pro klienty ostatních zdravotních pojišťoven je služba zpoplatněná částkou 200 Kč na den.

Paušální poplatek 200 Kč na den zahrnuje:

  • používaní zdravotních a kompenzačních pomůcek – polohovací lůžko, oxygenátor, antidekubitní matrace, invalidní vozík atd.
  • návštěvu sestry v rodině kdykoliv dle potřeby pacienta
  • telefonická podpora 24 hodin 7 dní v týdnu
  • péči multidisciplinárního týmu (zdravotní sestra, lékař, psycholog, sociální pracovník, duchovní)

Nejsme si jistí, zda k Vám patříme

Vaši nejistotu můžeme vyřešit jednorázovou návštěvou ve formě ambulantního konzultačního výjezdu. Na místě pak zhodnotíme nutnost naší péče a můžeme se domluvit na dalším postupu. Ambulantní výjezd je hrazený. Sestra: 200 Kč, lékař: 400 Kč a 9,50 Kč/km.

 

Můžeme si službu domácího hospice dovolit?

Klienti VZP pojišťovny mají naší péči zdarma. Klienti ostatních pojišťoven si naší péči musí hradit. Denní poplatek za službu činí 200 Kč.

 

Platí se jen za dny, kdy nás navštívíte?

Ne, poplatek je 200 Kč na den a nezáleží, zda proběhla návštěva, nebo byl jen telefonický kontakt.

 

Zvládneme to?

Budeme se o to snažit, abyste péči o svého blízkého s naší pomoci zvládli jak nejdéle to bude možné.

 

Potřebujeme pomoct s hygienou a s občasným hlídáním nemocného.

Pravidelnou hygienickou péči a hlídání nemocného neděláme. Můžeme Vám poskytnout kontakty na naše terénní služby, nebo na terénní služby ve vašem okolí.

 

Navštíví nás i lékař?

Ano, lékař patří do týmu domácího hospice. Navštíví Vás po první návštěvě sestry a to nejpozději do 24 hodin. Další návštěvy lékaře jsou dle stavu pacienta.

MUDr. JINDŘICH POLÍVKA

vedoucí lékař

MUDr. MARCELA JANDOVÁ

lékař

Mgr. ADRIANA ŠANDREJOVÁ

staniční sestra

Irena Roubíková

zdravotní sestra

Petra Petrová

Petra Petrová

zdravotní sestra

Mgr. NADĚŽDA ADÁMKOVÁ, DiS.

zdravotní sestra

JIŘÍ NAVRÁTIL

zdravotní sestra

Vlasta Chaloupecká

VLASTA CHALOUPECKÁ

zdravotní sestra

Bc. MARIE PINKASOVÁ

asistentka sociálního pracovníka

SANDRA MAGNUSOVÁ, DiS.

sociální pracovnice

Mgr. LENKA TŮMOVÁ

vedoucí sociáních služeb

Mgr. JANA AMBROŽOVÁ

psycholog

Bc. PAVEL KOCÁBEK

sociální pracovník

MARTIN JANATA

duchovní

ALENA ČELJUSKOVÁ

pracovnice půjčovny

Pracovnice půjčovny domluví zapůjčení potřebných kompenzačních pomůcek.

Stížnost má právo podat uživatel služby, rodinní příslušníci i jiné osoby písemnou či elektronickou formou, telefonicky nebo ústně.

Všechny stížnosti či připomínky považujeme za podněty pro zlepšení kvality poskytované péče a služ Podané stížnosti v žádném případě neohrozí kvalitu a přístup našich zaměstnanců k Vám či Vašim blízkým.

Zabýváme se i anonymním podáním stíž Písemnou stížnost je možné poslat poštou či vhodit do schránky TŘI, o.p.s., umístěné v suterénu vedle recepce.

Stěžovat si můžete u koordinátora domácího hospice sandrejova@hospic-cercany.cz, a také přímo u ředitele TŘI, o.p.s. hornikova@hospic-cercany.cz.

Za vyřízení případných stížností a připomínek je zodpovědný ředitel TŘI, o.p.s.

Za vyřízení stížnosti či připomínky vůči řediteli TŘI, o.p.s. odpovídá předseda správní rady TŘI, o.p.s. rataj@hospic-cercany.cz.

Všechny podané stížnosti evidujeme. Stížnost posuzujeme bez zbytečného odkladu a ve lhůtě maximálně 7 dnů od obdržení stížnosti, následně Vás písemně seznámíme s naším stanoviskem či způsobem nápravy.

V případě Vaší nespokojenosti se způsobem či výsledkem řešení stížnosti se můžete obrátit na nezávislý orgán: Kancelář veřejného ochránce práv, Brno, Údolní 39, 602 00, s podnětem na prošetření postupu při vyřizování stížnosti, pří na Krajský úřad Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5.

Souhlasím až do písemného odvolání se zpracováním výše uvedených údajů a údajů o došlých platbách organizaci TRI, za účelem zařazení do databáze dárců, péče o dárce, informování o činnosti této organizace a zasíláním statistik
CzechEnglishVietnameseGermanFrenchRussianSpanishItalianChinese (Simplified)